מערכת שורש  ט טבת, תשפג02/01/2023


קריאה להצטרפות לקבוצות ווטסאפ בנושא ירושלמי...

ברוך השם התחלנו לפני שבועיים סבב חדש של התלמוד הירושלמי וזאת ההזדמנות לרכוש את מסכתות מכון אורות הירושלמי על מסכת ברכות (2 כרכים וכן מסכת פאה שבאה מיד לאחריה כמו כן אפשר יש באמתחתנו מסכתות נוספות: ראש השנה, שקלים, סוכה מגילה וחגיגה ומסכת סנהדרין – 2 כרכים עומדת לצאת ממש בקרוב) בפלא: 052 6522518. מדובר ביצירת מופת, המילה האחרונה בפירוש הירושלמי של הרב יהושע בוך שנוסף על היותו תלמיד חכם מן השורה הראשונה הוא גם חוקר דגול. מדובר במסכת מאירת עיניים גם מהבחינה החיצונית. מחיר מסכת הוא 60 שקלים לכרך ואם רוכשים שני כרכים המחיר הוא 50 שקלים לכרך.
/>אם הזכרנו את מסכת סנהדרין שעומדת לצאת לאור. הרי שאנו מעכבים את הוצאת המסכת כדי לנסות ולמצוא תורם שינציח את המסכת (עד היום לא הוצאנו אף מסכת ללא תורם וגם לחלק א של מסכת סנהדרין מצאנו מנציח). הנצחה פירושה הוא שהמהדורה נקראת על שם המונצח. המונצח מקבל 150 כרכים. והוא יכול להוסיף קורות חיים וריבועי הנצחה. מדובר בתרומה של 40.00 שקל שדוחפת קדימה את תורת ארץ ישראל שזו מטרה חשובה במיוחד. לא כל אחד זוכה להיות חלוץ בהחייאת עולם רוחני חינכי מופלא של תורת ארץ ישראל ש2000 שנות גלות כמעט ולא נגעו בה.

המכון שלנו – אורות הירושלמי פתח מיזם חדש שהחל ביום ב לפני שבועים (אין בית המדרש בלא חידוש בכל יום – ירושלמי חגיגה א, א) בעקבות פתיחת הסבב החדש והוא הארה יומית בוואטסאפ על מסכת ברכות ירושלמי (ואולי גם פאה) מדובר בהארה יומית קצרה שתנסה להבליט את הדגשים המיוחדים של הירושלמי. מוזמנים להיכנס בשמחה לקבוצת הוואטסאפ בקישור: https://chat.whatsapp.com/JwCdLxUpcRL6ZXK9yuhbao

בהזדמנות זו שאני מפנה. יש לנו גם את הזכות להפנות קישור לשיעור של הרב חגי ניר על מסכת שביעית שמתקיים בימי חמישי בשעה 18.00 מומלץ להיכנס.
https://us04web.zoom.us/j/79308599148?pwd=rHdaEX5PoBaefQVa8aFYkTpe6Bv2pa.1

כמנהגנו אני שולח את דף הטעימות הירושלמי לפרשת ויצא בקובץ נפרד.

ורעיון מפרשת השבוע שמתחבר לירושלמי (בדף היומי של יום ששי הקרוב). יצחק כאשר הוא מבקש מעשו לצוד לו ציד הוא אומר לו שייקח את כליו תליו וקשתו. לכאורה מילים אלו מיותרות, הרי המטרה היא לצוד ציד ותו לא. ההסבר לדברים הוא שכדי להשפיע טובה וברכה על המתחנך צריך להיכנס לעולמו הפנימי.

יסוד זה מובא גם בנדרים לח (הדף היומי של יום ו הקרוב). אם אדם קיבל על עצמו שלא יטיב עם חברו אומרת המשנה (נדרים פרק ד) שמותר לאדם זה לרפא את חברו. הירושלמי (נדרים ד, ב) דן בשאלה מה קורה אם ישנו רופא אחר האם גם אז ניתן לרפא אותו והתשובה היא שאכן כן בגלל שאיכות הריפוי תלויה באימון בין החולה לרופא ואם החולה מעדיף את הרופא שקיבל עליו לא להיטיב עמו, הרי שרופא זה עדיף. תהליך הריפוי וכמוהו תהליך החינוך תלוי בראש ובראשונה בקשר הנפשי בין המחנך למתחנך. לא מן הכול אדם זוכה להתרפא (להתחנך).